6 minutes reading time (1127 words)

De impact van een gehackte website

In deze tijd zijn, met de verspreiding van open-source technologieën zoals WordPress, Joomla en andere Content Management Systemen (CMS), mensen wereldwijd in staat om hun ​​virtuele bestaan snel en tegen reatief lage kosten te realiseren. Wat de nieuwe website eigenaren vergeten is wat het betekent om een eigen website te hebben.

We gaan hier niet verstandig mee om, we willen geen succes met onze website. We leren op de harde manier wat grote organisaties al geleerd hebben - online zijn is een verantwoordelijkheid en kan je uiteindelijk geld kosten.

Wat zijn de effecten van deze hacks voor uw website, voor uw bedrijf?

De gevolgen van een gehackte website

Ben je een grote organisatie dan is het eenvoudig voor te stellen wat de gevolgen van een hack zouden zijn. Stel, je bent de baas van Facebook, wat zou de waarde voor een hacker zijn? Er komen al snel een aantal belangrijke doelen voorbij, je hebt wat bekend staat als Persoonlijke Identificeerbare Informatie (PII) altijd een goede zaak, en je hebt de mogelijkheid om het grootste netwerk ter wereld te misbruiken en hebt daarmee invloed op miljoenen gebruikers wereldwijd. Er zijn uiteraard verschillende andere motieven, maar het doel is duidelijk en Facebook weet het. Dus investeert Facebook fors in veiligheid.
De effecten van een dergelijk probleem kunnen verregaande consequenties hebben, verlies aan advertentie-inkomsten, verlies van gebruikersacceptatie, etc ...

Dit lijkt allemaal heel logisch toch? Het ís ook logisch alleen hoe zit dat met de rest van de online wereld die niet Facebook is?

De reacties die ik van veel website eigenaren krijg komen vaak op hetzelfde neer:

"Ik verkoop niks of sla geen informatie op, mijn website is prima zo"

of,

"Het is maar een eenvoudige website met statische inhoud"

Deze gedachte is niet onlogisch. Tot op zekere hoogte hebben ze een punt. Als je rationeel denkt waarom zou iemand de moeite nemen? Laten we eens kijken naar 4 potentiele gevolgen na een succesvolle hack.
Dingen die je misschien herkent maar ook zaken waar je op het eerste gezicht niet aan gedacht hebt.

1. Houd rekening met wie je bezoekers zijn

Misschien heb je een website over puppies of over je hobby, wat de reden ook is, er is iets interessants wat je wilt delen met anderen via een website.

Hiermee heb je een potentieel publiek geïdentificeerd, dat publiek zal op een gegeven moment je website vinden. Of je nu een lokale website hebt waarop de tijden van de sportschool te vinden zijn of je hebt een website voor een restaurant waarop de laatste specialiteiten staan, er zullen mensen op je website komen.
De mensen die op je website komen verwachten en eisen een normale, veilige website ook al hebben ze nooit gedacht dat je website onveilig zou kunnen zijn.

De meest eenvoudige manier om je dit voor te kunnen stellen is het te betrekken op jezelf. Bedenk eens hoeveel websites je dagelijks bezoekt en probeer je dan eens voor te stellen hoe je jezelf zou voelen als je tijdens een van de bezoeken aan die websites ongemerkt je computer geinfecteerd is geraakt en je plotseling al je spaargeld kwijt bent, of dat je merkt dat iemand login gegevens of je identiteit heeft gestolen.

Moeten we ons zorgen maken over het geven van een veilige online ervaring aan onze bezoekers?

2. Google maakt geen onderscheid

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht maakt Google geen onderscheid. Zelfs als je niks verkoopt ben je toch bezig om iets te bereiken met je website. Zo niet, waarom heb je dan een website?
Webmasters zijn bijna altijd bezorgd over iets wat bekend staat als Zoekmachine Optimalisatie (SEO), nóg belangrijker is hoe hoog je staat op de Zoekmachine Resultaten Pagina's (SERP).

"Safe Browsing laat zien dat mensen meer dan 5 miljoen waarschuwingen per dag krijgen voor allerlei soorten kwaadaardige sites en ongewenste software, en ontdekt meer dan 50.000 malware sites en meer dan 90.000 phishing-sites elke maand. - Google "

Wat als ik je vertelde dat je al het harde werken wat je stopte in die SEO ranking binnen een paar minuten kunt verliezen? En nadat je website op een blacklist heeft gestaan het maanden kan duren voordat je je positie in de SERP weer terug hebt? En dat de Google Blacklist tenminste 95% (als het niet meer is) van het verkeer naar je website kan afsluiten?

3. Merk Imago en vertrouwen

Wat voor bedrijf je ook hebt, je hebt een merk. Of je het beseft of niet en los gezien van de grootte van je publiek, heb je een merk; vertrouwen is hier een belangrijk onderdeel. Velen nemen dit voor lief, maar het is van cruciaal belang voor het succes van veel bedrijven.

Het duurt jaren om een online reputatie op te bouwen welke je in enkele minuten kunt verliezen. Een gehackte website is berucht om het vertrouwen te vernietigen. Of het nu een data-inbreuk of een drive by download is die de de bezoekers computer infecteert, het resultaat van beide acties of een van de vele andere vormen van website hacks zal bijna altijd leiden tot hetzelfde - het verlies van vertrouwen in uw merk.

Ik neem aan dat u niet wilt dat websitebezoekers het vertrouwen in uw merk verliezen doordat ze uw onveilige website hebben bezocht.

4. Hacks kost je meer dan geld alleen

Het hoort bij de menselijke natuur om te denken: "Dit is niet bedoeld voor mij" of "Ik zie het wel als het gebeurt." De ervaring leert dat de gevolgen van een hack altijd groter zijn dan je je kunt voorstellen. De reactie van website eigenaren die een hack hebben gehad is vaak hetzelfde: "Had ik maar eerder geweten wat de gevolgen zouden zijn...."

Als het gaat over de kosten voor het oplossen van een websitehack kan ik melden dat het veel verder gaat dan kosten alleen, al zijn de kosten voor unhacken van een website vaak ook een minder leuke bijkomstigheid.

Het zijn de waarschuwingen met betrekking tot goed onderhoud die niet gewaardeerd worden totdat men zelf de gevolgen ervaart. De uren die je moet besteden aan het oplossen van de problemen op de website door professionals; als ze allemaal zouden begrijpen hoe belangrijk het is om snel weer online te zijn. Wat rest is de simpele gedachte: "Waarom heb ik geen voorzorgsmaatregelen genomen?"

Onze klanten zijn afhankelijk van ons als hun vertrouwde technologen, het is aan ons om duidelijk te maken wat het betekent om online aanwezig te zijn.

Wij zorgen ervoor dat we onze klanten in het begin van het proces van het maken van een website op de hoogte stellen van het feit dat een website onderhoud nodig heeft, een veilige website hebben iets is waar je als eigenaar verantwoordelijk voor bent en het hebben van een website een verantwoordelijkheid is.

Wilt u een onderhoudscontract voor uw Joomla website?

Joomla! 3.4.5 vrijgegeven
Joomla! 3.4.4 vrijgegeven
 

Reacties

Er zijn nog geen reacties gegeven. Wees de eerste die een reactie geeft
Gast
vrijdag 23 augustus 2019

Captcha afbeelding